02 maart - Reisverslag uit Pushkar, India van Colina - WaarBenJij.nu 02 maart - Reisverslag uit Pushkar, India van Colina - WaarBenJij.nu

02 maart

Door: Colina

Blijf op de hoogte en volg Colina

02 Maart 2014 | India, Pushkar

Gisteravond waren er twee partijen in de buurt en dat gaf een hoop lawaai het leek wel een discotheek. Het was de afgelopen nacht wel weer tijd voor oordoppen. Jacob klaagde gisteren dat hij mij gisteren in het bed niet kon vinden maar ja als ik zag hoe hij in bed lag. Hij lag nu overdwars en ja als je dan met je handen gaat zoeken vindt je mij niet want ik lag nu eens netjes recht in bed. Ik was al eerder wakker en heb het raam even open gedaan om een peuk te roken. Jacob werd daar wakker van. Die lieverd heeft toen maar even voor mij koffie gezet. Ik heb vanmorgen extra lang genoten van de warme douche. Ik weet niet of we een warme douche in Goa hebben, niet dat we het daar nodig hebben! We willen vanmorgen een beetje op tijd ontbijten want om 1030 heb ik een afspraak met het buurmeisje van het hotel. Ze gaat henna op mijn hand doen. Ik wil alleen de duim en wijsvinger. Het ontbijt was weer heerlijk op het dakterras. Het was vanmorgen al een stuk warmer dan gisteren, ik ben maar uit de zon gaan zitten. Je kijkt mooi op het meer waar een aantal mensen alweer aan het offeren waren. De bediende kwam met 4 kaarten aanzetten want hij verwachte natuurlijk My en Johanna ook. We hebben maar aan hem uitgelegd dat ze nog lagen te slapen. We hadden vandaag wat granaatappel bij het fruit, wat is dat hier toch veel zoeter dan bij ons. We zijn toen terug gelopen naar het hotel en in de krant las ik dat de maand februari sinds 12 jaar niet zo koud was geweest. Het heeft vrijdag erg veel geregend vergeleken met andere jaren. De temperatuur is normaal in februari 30 graden maar nu is het maar 22 graden. Nou wij vinden het wel genoeg op0 dit moment. Er stond ook in de krant dat een vrouw haar man in het huis had opgesloten omdat ze naar haar familie wilde en hij stemde er niet in in. De wereld was nu voor hem omgedraaid ze wilde dat hij ook eens voelde hoe het is om opgesloten te zitten in een huis. Maar ja en wij maar wachten op het buurmeisje. Gevraagd aan de man die aan de balie zat en toen ik het aan hem vroeg zei hij dat hij gisteren iets vergeten was om te regelen en dat was ik dus. Hij ging snel naar haar toe, maar omdat het zondag is was ze wel thuis en had ze genoeg tijd. Het duurde ook maar even voordat ze er was en ze had ook niet zoveel tijd nodig omdat het maar om twee vingers ging.
De vrouw die hier in het hotel werkt en perfect Engels spreekt blijkt een Belgische te zijn afkomstig uit Luik, het Franstalige gedeelte dus. Ze woont hier nu ca 6 jaar, ze is getrouwd en heeft nu een dochter van bijna 6. Ze is vier jaar niet meer in België geweest en gaat in het voorjaar er weer heen. Haar vader wordt ouder en die wil haar dochter weer een keer zien na 4 jaar. Nadat ik klaar was zijn we de straat weer opgegaan en hebben nog wat rond geneusd. We zijn uiteindelijk heerlijk op een dakterras gaan zitten waar we een mooi uitzicht hadden op het plein. Jacob zag weer een mooie motor staan en toen we beneden waren zijn we hem even gaan bewonderen maar het bleek geen Royal Entfield te zijn, dit merk kende we niet. Nog een pindakoek en broodje met kaneel gekocht en terug gelopen naar het hotel voor de laatste heerlijke chai. Toen ik onze tassen pakte zag ik de tassen van My en Johanna al staan, die waren nu flink gevuld. Iets daarna kwamen hun ook en hebben we de dag van gisteren even doorgenomen en wat ze allemaal gekocht hadden. Johanna was buiten haar boekje gegaan en achteraf bleek dat ze niet naar My luisterde als die zei dat heb je niet nodig. Ik heb tijdens het wachten gezellig ge-appt met Daphne die online was. Dat was wel even leuk. De taxi was er weer op tijd en de reis verliep wel weer goed het was wel drukker op de weg volgens Jacob. Rond 1745 waren we weer terug. Onderweg kon onze chauffeur nog maar net op tijd stoppen voor een meisje dat opeens de weg oprende. Er waren weer twee nieuwe meisjes gekomen vandaag erg jonge dingen. Na het eten, we hadden trouwens okra de groenten die we erg graag lusten. Na het eten was er weer een vergadering. Erica is het weekend hier gebleven en zij heeft een rooster gemaakt voor alle vrijwilligers wie waar gaat werken en dat voor een aantal weken. Voor ons is het de laatste week. Het Health project gaat ook beginnen dat gaat Erica doen. Ze gaan in kaart brengen waar de families uit bestaan wie er extra hulp nodig heeft, het wegen van de baby’s. Nou ik kan wel zeggen dat ik daar wel veel zin in had maar ja het is nog maar 1 week. Wij krijgen een nieuw meisje erbij en die kunnen we dan nog even inwerken. Zoals het lijkt krijgt iedereen een Hindi pratend iemand erbij. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Wij moeten morgen onze groep nog gaan splitsen dus dat moeten we zo nog even uitzoeken. Emiel en Phillip zijn er niet bij want die gaan al slapen. Madan gaat morgen het water regelen dus wij moeten morgen zeep tandenborstels tandpasta etc. gaan kopen. We kunnen dinsdag dan gaan starten. We hebben nog een rondje gemaakt hoe iedereen erbij zat, voor mij hoeft dat niet maar ja als zij het willen. De anderen zijn trouwens naar Agra geweest om de Tai Mahal te zien. Nou vanmorgen was het zo mistig dat ze hem niet konden zien. Een paar zijn nog even terug gegaan en die hadden een mooi zicht.
Vrijdag was het hier ook nog erg slecht weer geweest, veel regen en onweer en dat laatste ging er flink op. Het onweer bleef hier hangen en de huizen trilde gewoon, ze hebben veel in de recreatieruimte gezeten ivm het weer!
Oh ja Madan vertelde dat hier14 dagen na volle maan er 1 nacht helemaal geen maan te zien is. Dat is een reden voor de wekkers hier om dan niet aan het werk te gaan. Nou Jacob en ik vinden dat we dat thuis ook maar eens moeten uit proberen, het valt meestal op een zaterdag dus nog maar 1 zaterdag per maand werken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pushkar

Vrijwilligerswerk India 2014

Geen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

19 maart

18 Maart 2014

18 maart

17 Maart 2014

17 maart

16 Maart 2014

16 maart

15 Maart 2014

15 maart
Colina

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 5038

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 Maart 2014

Vrijwilligerswerk India 2014

Landen bezocht: