14 maart - Reisverslag uit Calangute, India van Colina - WaarBenJij.nu 14 maart - Reisverslag uit Calangute, India van Colina - WaarBenJij.nu

14 maart

Door: Colina

Blijf op de hoogte en volg Colina

14 Maart 2014 | India, Calangute

Nou er was gisteravond weinig aan de hand, alleen de stroom viel uit. Achteraf viel hij niet uit maar het moest juist donker blijven met bijna volle maan. Heel in de verte hoorden we wel iets van bel gerinkel maar dat was het dan ook. Je zag alleen maar Indiase mensen op straat en een verdwaalde westerling die nergens van af wist. De buren van ons we noemen haar een Russische hoer, zo ziet ze eruit. Als ze op de wallen in Amsterdam zou lopen dan viel ze niet op tussen de andere dames. Ze kwam even op haar balkon en scheen met een schijnwerper op straat. Onze overburen van de winkel riepen haar gelijk dat ze het licht uit moest doen. Het heeft dus met licht te maken. Het zou van 22 uur tot 01 uur duren nou dat duurde ons te lang dus we zijn er om 2330 maar ingedoken. Maar shit niets werkt dus ook niet de ventilator, warm dus. De muggen kwamen nu ook ja die jaagden we daardoor wel weg. Ik ben weer even buiten gaan zitten en toen ik het weer ging proberen en iets tegen Jacob zei werd hij weer wakker, ik dacht dat hij nog wakker was. Oh ja gistermorgen zagen we op het strand van die mannen verkleed in vrouwenkleding en die waren bij iedere zaak geld aan het ophalen. De mensen moeten dat gewoon doen anders kunnen ze een vloek of zoiets uitspreken. Dat was de enige ochtend dat we het zagen misschien heeft dat ook iets met het feest te maken gehad. Ik moet zeggen dat ik toen ik eenmaal sliep heel goed geslapen heb, ik hoefde ook niet naar de wc misschien scheelde dat wat. Vanmorgen werden we beide van de wekker wakker want we gaan weer verkassen dus op tijd op. Natuurlijk even van ons laatste ontbijtje genoten. De laatste spulletjes nog ingepakt de was ingepakt die klaar was en het hotel betaald. Beneden gaan wachten op de taxi en heb toen nog even gechat met Sanu uit Kathmandu wat is dat toch leuk! Jacob ligt nu naast mij en is aan het chatten met Ram Singh en die vroeg om ons skipe adres je kunt dan volgens mij live met elkaar praten maar ja dat hebben we niet. Nou hij had het zelf ook pas twee dagen! De rit naar Calangute verliep vlotjes, Jacob had weer de pech dat hij in het zonnetje zat. Dat komt omdat ik automatisch niet achter de chauffeur ga zitten want ik zie het verkeer dan steeds aan, voor mij, verkeerde kant rijden net alsof het op je af komt. Maar ach wat maakt het uit Jacob in een auto of bus valt toch wel vrij snel in slaap. Voor Panaij zag ik warempel het psychiatrisch ziekenhuis waar we ooit binnen zijn geweest. Er zijn meer gestoorden in Goa gekomen want het was groter geworden! Vroeger was Calangute de eerste plaats in Goa waar de hippies zijn neergestreken in de jaren 60 nu is daar niets meer van terug te vinden. Het zijn de Russen en Engelse toeristen die het helemaal over genomen hebben. Je hebt gewone hotel beach ressort noem maar op. Wij verblijven ook in een beach ressort met zwembad. We hadden er natuurlijk wel een voorstelling van! De chauffeur moest het een paar keer vragen en op een gegeven moment bracht hij ons naar het water guest house. Nou dat hadden we niet geboekt. Je kon er met de auto niet komen en Jacob is maar even gaan vragen. Jawel hoor we stonden op de lijst en ja we hebben een zwembad. Gelijk voor aan en noemen het maar een pierenbadje. We moesten het hotel gelijk betalen dus we waren door ons geld heen straks dus maar eerst een pinautomaat opzoeken. De kamer is kleiner dan we verwacht hadden. Jacob zei achteraf we zitten in een toeristische plaats en de prijzen zijn hoger en je krijgt er minder voor. Ik heb nog gevraagd of de suite nog vrij was, die ligt nog 1 verdieping hoger en die heeft een leuk buitenzitje. Wij moeten het delen en aan de andere kant staat niets van een stoel of zo. Later toen wij er om vroegen hebben ze twee stoeltjes voor ons gebracht. Nou de straat dan ik heb niet veel zin meer om mijn rugzak uit te pakken dus alleen het hoog nodige maar en alles moet weer even een plekje krijgen. Het zijn hier winkels winkels en nog eens winkels en ook weer van die leuke Tibetaanse marktjes, dat vinden wij wel leuk! Het barst hier ook van de drank winkels waar veel Indiërs die hier ook vakantie vieren of hun weekend doorbrengen ladingen inslaan. Later zag ik een hele groep lopen en ze kunnen er maar beter van afblijven want ze kunnen er niet zo goed tegen. Ik vind het daarom ook niet zo prettig daardoor worden. Hier zal ik niet zo gauw alleen op stap gaan terwijl er ook erg veel toeristen zijn. Teveel volgens mij. Je hebt hier ook genoeg pubs die je in de avond ziet vol lopen met Engelsen en Russen. We zijn de weg maar terug gelopen en vonden een pinautomaat maar even navragen of die ook voor maestro is want er staat helemaal niets op. Ja het werkte weer. Nu maar eens wat gaan drinken want hier in de stad is het me toch warm. Het ligt iets verder van het strand af en de gebouwen houden de wind tegen. We zagen ook het restaurant waar we vanavond gaan eten. Het is bekend om zijn dosa en ja daar heb ik wel zin in. We zijn daarna naar het strand gelopen en het was me toch druk vooral met Indiërs. Veel erger dan in Colva. Ze moeten er ook van genieten maar ze genieten ook van de westerlingen die ja hoor ik heb er twee gezien die topless lagen. Dames doe dat toch niet. Later toen we bij een tentje wat gingen drinken zag ik een oudere vrouw zitten met een jonge Indiër. Gebeurt dat hier nou ook al! Oh ja en we lopen op straat lopen er weer van die mannen rond die je oren willen schoon maken en ze gaan een gesprek aan met de gebaren dat er iets in je oren zit. Ze stoppen er dan als ze mogen kijken van je een steentje in die ze er voor veel geld voor je uithalen. Je ziet die vervelende lui overal hier rond lopen, bah. Het is allemaal hier nog een beetje zoeken voor ons omdat we onbekend zijn. We hadden weer een straatje gevonden waar we uiteindelijk weer uit kwamen bij de weg. We hebben al twee café coffee day gezien mar ook een gewoon tentje en daar hebben we later een cappuccino gedronken. Ze hadden ook chocolade bonbons en gebakjes dat zag er wel goed uit. Bij de supermarkt yoghurt gekocht en muesli voor morgen vroeg. In het hotel zit voor ons het ontbijt erbij maar dat is erg karig een omelet met wat drinken erbij of Indiaas ontbijt. Nou ik neem er wel een yoghurt bij en we hebben toch een koelkast op onze kamer. Na een douche nog wat rond getippeld en ten had ik het wel gehad ik moest wat eten voelde ik aan mijn lijf. Gewoon een Indiaas restaurant met een hoop personeel wat rond hangt. Het is gewoon eten en weg wezen. We hebben samosa besteld en een dosa met aardappel en kaas. Oh wat was dat toch lekker tot dat er een stuk van een zwevende kies afbrak bij mij. Gelukkig geen pijn maar het leek op een stuk kruid iets wat hard was en daar ging het. De pret ging er bij mij van af want jeetje daar gaan we weer. Met het gebit moet ik niet klooien. Jacob zei gelukkig dat het op het einde gebeurd. Op de kamer even gekeken en volgens mij zit er geen kies meer onder dus dat is mazzel hebben. We hebben nog even aan het begin van het strand gezeten en zijn rustig terug gelopen naar het guest house. Het internet werkt er perfect zelfs op onze kamer. Je krijgt gewoon het paswoord voor de derde verdieping waar we zitten. Dus ik zit nu op bed te typen en Jacob zit op zijn telefoon wat te surfen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Calangute

Vrijwilligerswerk India 2014

Geen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

19 maart

18 Maart 2014

18 maart

17 Maart 2014

17 maart

16 Maart 2014

16 maart

15 Maart 2014

15 maart
Colina

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 5039

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 Maart 2014

Vrijwilligerswerk India 2014

Landen bezocht: