15 maart - Reisverslag uit Calangute, India van Colina - WaarBenJij.nu 15 maart - Reisverslag uit Calangute, India van Colina - WaarBenJij.nu

15 maart

Door: Colina

Blijf op de hoogte en volg Colina

15 Maart 2014 | India, Calangute

Lukt het ze om kaartjes voor ons te regelen that is the question for today! It is only rock and roll but we like it like it yes we do! We gaan er heen en dat beide keren. Helma en Hugo hebben de kaartjes voor ons geregeld. We zaten voor ons ontbijt al te duimen voor onze kamer veel te vroeg natuurlijk want het was nog nacht in Nederland. Na onze heerlijke douche het is wat passen en meten vergeleken met de vorige maar het is goed. Volgens ons zitten vaak Indiërs in dit hotel want het is normaal dat je je ontbijt op of bij je kamer eet. Beneden is het niet echt gezellig dus maar even naar beneden gelopen en het besteld. Dat is natuurlijk ook niet de manier je moet de receptie gewoon bellen. Ach wij vinden het niet erg om even naar beneden te lopen. Het smaakte wel lekker een omelet met kaas en toast. Ik had gisteren yoghurt gekocht met muesli maar ik durfde het vanmorgen niet te nemen ik moet nu wat oppassen met mijn kies en aan de andere kant eten wat voor mij niet normaal is, maar we doen het er maar mee. Nou we gaan maar eens naar het strand, We hebben eerst langs de winkels gelopen. We lazen dat het in het zuiden van deze plaats een wat rustiger strand ligt. Nou aangekomen bij het strand stonden de Indiërs al te drinken en het was nog geen 11 uur. Je ziet weinig vrouwen ja die laten ze mooi thuis om hier de beest uit te kunnen hangen. En dan is het ook nog weekend voor ze. Waar wij het strand opgingen was het me toch druk met die kerels, wij zijn een heel stuk doorgelopen. Ik zag op een gegeven moment ook politie lopen en die hielden de Indiërs wat op afstand. Volgens mij is dit gedeelte meer bedoeld voor de westerlingen. Maar ja die moeten zich dan ook wel wat gedragen. Toen wij aan het lopen waren kwamen we een hele dikke vrouw tegen die topless liep. Het zag er echt niet uit en een vrouw die achter haar liep begon ook al naar ons te lachen. Later zag ik nog een vrouw topless liggen en daarna ging een meisje zwemmen en die had nog een reetveter aan. Ja dat is vragen om moeilijkheden hier denk ik maar. De life gards komen ook in hun auto’s voorbij en manen mannen dat ze moeten opzouten. Soms helpt het niets maar ja het is ze gezegd en dat is hun werk. Wij zijn maar gaan liggen en hebbe ieder ons boekje gepakt. Tussendoor lopen er soms van die mannen die er alleen maar lopen om de westerlingen te bekijken. Nou wij hebben een keer in het zuiden meegemaakt dat ze een touw hadden gespannen waartussen de toeristen dan konden liggen zonder dat er Indiërs tussen liepen. Nou dat hadden ze voor mij hier ook wel kunnen doen. Ik kan wel zeggen dat ik hier echt niet meer terug kom. Wat dat betreft is het niet leuk. Ik kijk de mannen natuurlijk niet aan maar Jacob die kan lekker zijn gang gaan. Meestal kijken ze dan ook wel de andere kant op. Het werd maar later en later en ik heb Helma maar eens een sms gestuurd met de vraag of het druk was bij Plato. Het antwoord was dat wil je niet weten! Dat hadden we ook wel gedacht, iedereen gaat natuurlijk voor het optreden van de Rolling Stones. Jacob en ik zeiden nog dat we het jammer vinden dat ze dat nu al bekend hebben gemaakt want er zullen best pinkpop gangers naast de boot pissen. Wij zijn maar netjes gaan duimen en hopen dat het goed komt. Ik lag net even een tukje te doen ging de telefoon en ja de oude kleine grijze mevrouw heeft kaartjes voor ons! Veel handgeklap tussen Jacob en mij en voor Helma een dikke pluim. Later kregen we nog een sms dat Hugo ook kaartjes heeft voor Werther classic. Nou onze dag kan helemaal niet meer stuk. Later heb ik Helma nog even gebeld. Die dikke eet even wat minder maar dat is niet erg die moet toch even afvallen. Ze heeft wel weer een eitje gehad. In het water zie je in onze buurt toch wel wat Indiërs, Jacob hield mij wel in de gaten als ik het water inging. De zee is hier veel ruiger dan in Palolem, dat in een baai ligt. Later zijn we samen er even ingegaan ik durf nu niet zo ver want voor dat ik het weet lig ik de golven zijn voor mij te sterk. Je ziet soms meisjes zwemmen en dan komen die Indiërs steeds dichter bij, ik houd daar niet van. Nadat we een fruitsalade hebben gegeten zijn we zingend over het strand terug gelopen en je kan wel raden welke muziek we zongen. We zijn toen maar even een lekkere cappuccino gaan drinken en deze smaakte weer goed. Het zweet brak ons wel aan alle kanten uit na het lopen het is hier zo benauwd. We zijn aan de straatkant gaan zitten en hebben die mensen eens lekker in onze taal verteld wat wij van ze vonden. Zoals Jacob zei:”ze schiet’n en mieg’n woar ze staon”! Wij zijn naar ons hotel gegaan om te douchen. Vanavond is the saterday night market in Baga en daar willen we naar toe. Vier jaar geleden zijn we daar ook geweest. We zijn eerst gaan eten bij ons tentje. De palak paneer was voortreffelijk en goed gekruid. Ja de Indiërs komen hier eten dus dan moet het wel goed zijn. Het is alleen niet zo gezellig, het is hap slik weg en de rekening ligt er en weg wezen. Lekker natafelen is er niet bij. Weer terug gelopen naar het hotel en daar een taxi genomen naar de markt. Het is in de omgeving al wel veranderd mooie hotels en restaurants. Ja dat krijg je. De markt is niet meer wat het geweest is het is meer een markt voor de Russen. Je wordt ook in het Russisch aangesproken. De alternatievelingen die je hier zag om hun spullen te verkopen zijn er niet meer. het is gewoon hetzelfde als op de straat maar dan heb je geen last van het verkeer. We hebben lekker naar muziek zitten luisteren en de eerste band was echt goed, veel nummers van the Police en Queen. Na 2 uurtjes hadden we het wel weer gezien en dat hadden we met onze chauffeur ook afgesproken en lekker terug naar het hotel om lekker bij te komen met de airco. Het is nog vies benauwd buiten. Op straat is het zo druk met het verkeer. Vanmiddag zagen we nog een jongen met de scooter onder uit gaan. Een meisje stak over die hij niet gezien had. En ja hoor de zwakkere is dan fout dus het meisje terwijl die jongen gewoon niet goed oplette. Zo dat was me weer een dagje. Vanmorgen vertelde ik tegen Jacob dat ik er geen moeite mee heb om naar huis te gaan. Het is toch anders geweest deze keer. Jacob denkt dat het ook wel wat met het project te maken heeft gehad. We hebben er niet zo onze swung aan kunnen geven. Het is wel goed geweest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Calangute

Vrijwilligerswerk India 2014

Geen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

19 maart

18 Maart 2014

18 maart

17 Maart 2014

17 maart

16 Maart 2014

16 maart

15 Maart 2014

15 maart
Colina

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 5045

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 Maart 2014

Vrijwilligerswerk India 2014

Landen bezocht: