17 maart - Reisverslag uit Calangute, India van Colina - WaarBenJij.nu 17 maart - Reisverslag uit Calangute, India van Colina - WaarBenJij.nu

17 maart

Door: Colina

Blijf op de hoogte en volg Colina

17 Maart 2014 | India, Calangute

Zo dit is onze laatste volle dag in India. Toen ik eenmaal sliep heb ik weer een goede nachtrust gemaakt. Jacob vertelde dat de oordopjes goed werken bij mij. Hij merkt dat ik ze in heb want als we gaan slapen zeggen we meestal nog ‘k hol van die tegen elkaar, als hij dan niets meer hoort dan weet hij het wel. Hij is vannacht ook een paar keer naar de wc geweest en ik heb daar niets van vernomen. Wat werken die dingen dan toch goed. Ik was al wakker en ben op ons smalle balkonnetje gaan lezen totdat die schar erbij kwam. Hij heeft voor mij een bakkie gezet maar nam zelf niets, helaas was er geen thee op de kamer. Hij heeft soms even last van zijn maag dan de darmen en hup naar de wc als het er uit is voelt het allemaal weer goed. Hij gaat het rustig aan doen vandaag met het eten. Dat zit niet echt gezellig. Zit ik vanmorgen aan het fruit met een kaasomelet eet hij droge toast met thee ach die schat toch! We zijn toch wel een cappuccino gaan drinken en hij maar weer aan de thee. Het is vandaag het Holi festival in India. Het Holi feest is een Hindoeïstisch feest dat jaarlijks rond de maand maart gevierd wordt en in feite een combinatie is van een lentefeest, een feest van de overwinning van het goede op het kwade en een nieuwjaarsfeest. Het feest kenmerkt zich door dans,zang, versnaperingen en het strooien van gekleurd poeder en ze sprenkelen gekleurd water. Zo gaat het er aan toe in India maar hier in Goa zijn niet zoveel hindoes dus het is niet zo uitgebreid. We zagen op straat al wel een paar mensen voorbij komen die al gekleurd waren en die gingen gewoon hun gang sommige zeggen happy Holi! We zijn naar het strand gegaan en kwamen nog door een goed complex achter de zee nou dat leek wel op een resort. We zijn bij een goede strandtent gaan liggen. Ze hadden daar achter een wc voor gasten dus als het nodig was kon Jacob daar even naar toe. Met een wc rol de zee in lopen is een beetje moeilijk. Gisteren hadden we hier ook even gelegen maar toen was het zo druk met Indiërs dat we weg zijn gegaan maar vandaag was het niet druk, dus ik kon gewoon in mijn eentje de zee in. Er stond ook weer een lekker windje. Er liepen best wel wat Indiërs rond die poeder bij zich hadden. Wat mij opviel dat ze het vooral op meisjes hadden voor zien en die werden dan even flink bepoederd. Ik kreeg meer het idee dat dit een mogelijkheid voor de Indiërs was om vrouwen aan te raken. Mannen of stelletjes werden niet lastig gevallen. Waar wij lagen wilden een stel Indiërs een bed gaan nemen, een vrouw stak er een stokje voor en gaf aan dat ze dan 100 roepie per bed moeten betalen en toen dropen ze af. Wij kunnen er gebruik van maken als we maar wat te drinken of eten nemen. De meiden die hier liggen genieten van de aandacht van de obertjes, ze zijn erg aanhalerig. Een vrouw kwam naar mij toe en zei tegen mij ‘my dear’ toen ik tegen haar zei dat ben ik niet van je toen zei ze ’My sister’toen ik dat ook niet wilde droop ze af. Ze doen ook overal ter wereld er alles voor om maar iets gedaan te krijgen. Nou en hier in India is dat helemaal niet normaal maar ja zaken doen hé! Tussen de middag maar hier wat gegeten, ik lekker fruit en Jacob French toast (brood gebakken met wat ei) en zwarte thee. Hij kreeg een echt Engels kopje waar hij het uit kon drinken. Op je strandbedje met zo’n kopje het zag er niet uit hij hield gelukkig zij pink niet omhoog bij het drinken. Toen we even in het water waren zag Jacob dat een life gard een jongen een flinke klap in zijn gezicht verkocht. Hij had een vlag die daar altijd stond even verplaatst of zoiets. Nou dat moet je bij ons niet doen. Het bleef nog een tijdje doorgaan en die knaap zette de grote vlag weer op zijn plaatst terug. Zo’n life gard lijkt soms ook een beetje op een politie agent en die was echt niet bang want ze waren met een grote groep. Toch hebben we beide nog even een kort tukje gedaan voordat we weer terug zijn gegaan voor mijn cappuccino en Jacob zijn thee. Er lopen hier veel toeristen rond die er helemaal bont gekleurd op staan, het ziet er niet uit. Volgens ons gaan die alleen maar ervoor om even gek te doen, sommige Indiërs die hier wonen moeten daar ook niets van hebben. Je haalt de Katholieken er ook wel uit. Voor op de straat voor ons waren een paar mannen vervelend aan het doen, die hadden niets met Holi want zelf wilden ze niets van de kleuren op zich krijgen maar die wreven toeristen nog wel even wat op hun lichaam terwijl ze dat niet wilden. Dat is volgens mij niet de manier. Jacob en ik denken dat het er ook heel anders aan toe was gegaan als wij nog ergens op een kamp hadden gezeten of meer in het ‘echte India”! Wij hebben in het hotel gevraagd hoe lang de rit naar het vliegveld duurt en of het mogelijk was morgen om 13 uur uit te checken in plaats van 12 uur, dat was geen probleem. We zijn de spullen weer even gaan inpakken. Na de douche zijn we de straat opgegaan en hebben nog even geld gepind om sigaretten te kopen. Wat gegeten, Jacob natuurlijk witte rijst en naan en ik nog wat palak erbij. Ik had niet echt veel honger! We zijn maar terug gegaan naar het hotel, we zijn niet zo van die nachtbrakers/feestgangers. Het was wel druk op straat maar er werd niet meer met poeder gestrooid, tenminste niet waar wij waren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Calangute

Vrijwilligerswerk India 2014

Geen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

19 maart

18 Maart 2014

18 maart

17 Maart 2014

17 maart

16 Maart 2014

16 maart

15 Maart 2014

15 maart
Colina

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 5048

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 Maart 2014

Vrijwilligerswerk India 2014

Landen bezocht: