13 maart - Reisverslag uit Pololem, India van Colina - WaarBenJij.nu 13 maart - Reisverslag uit Pololem, India van Colina - WaarBenJij.nu

13 maart

Door: Colina

Blijf op de hoogte en volg Colina

13 Maart 2014 | India, Pololem

Ik heb niet zo lekker geslapen, ik heb twee keer een langere tijd buiten gezeten. Iets verder op waren een stel Engelse toeristen een lekker feestje aan het houden. Vanmorgen was het dus voor het eerst dat Jacob eerder dan mij wakker was. Door de slechte nacht was ik vanmorgen bij het opstaan niet zo in mijn hum en had ook wat hoofdpijn. Jacob zij neem toch even een para in en dat heb ik maar gedaan. Rond 9 uur begin ik toch zeker honger te krijgen dus op naar het ontbijt. We werden door een van de honden van daar terug naar ons hotel begeleid maar bij de poort moest hij rechtsomkeert. Hij was vanmorgen wel flink gras aan het eten dus hij zal wel last van zijn maag hebben, ze zijn toch overal het zelfde. Ik moest tijdens het ontbijt aan die dikke denken die was met haar laatste nachtje bezig. Het was al aardig warm tijdens het ontbijt en als je dan twee cappuccino op hebt dan komt het zweet er van alle kanten uit. Dus niet te laat naar het strand wat maar een stukje lopen is. Toen wij op ons bed gingen liggen stond ons drinken al weer klaar voor ons ja zo trek je klanten onthouden wat ze bestellen. En dan maar hopen dat het iedere ochtend hetzelfde is. Er stond niet veel tot geen wind maar dat kan nog wel veranderen. In het hotel kregen we een brief te lezen dat we vanavond een tijdklok hebben. Er is een Hindoeïstisch feest en tussen 22 en 01 uur mogen we niet op straat dat is veiliger. Het was een brief die was opgesteld door de president van GOA en volgens ons wordt die dan verspreid onder de hotels en guesthouse. We houden ons er wel aan zo laat maken wij het toch nooit. Ik stond er wel van te kijken want het is hier toch veel katholiek, maar de knaap op het strand vertelde dat in Palolem en nog een paar andere plaatsen hier in GOA wel veel Hindoestanen wonen. Het heeft in ieder geval met Shiva te maken Er zal een soort processie zijn. Maar ik denk dat het voor toeristen veiliger is omdat er waarschijnlijk natuurlijk met vuurwerk gewerkt zal worden, we merken het straks wel. We zitten aan de straat kant en als het goed is zullen ze ook door deze straat komen. Gelukkig begon het op het strand op een gegeven moment wel te waaien maar het was me toch warm. Als ik ging afkoelen dan trok ik mijn slippers wel aan zo heet was het zand. Op tv zagen we gisteren dat het vandaag 37 graden zou worden. Nou dat was wel te merken op een gegeven moment goed onder de parasol gekropen. Ik ben op een gegeven moment in slaap gevallen en volgens mij heb ik lang en vast geslapen. Jacob had het wel in de gaten maar die zei dat het niet zo lang was. Tijd voor een croissant en chai. De chai die ik lust wordt hier masala chai genoemd. Dat moet je dan wel weten want de masala chai die ik ooit gehad heb vond ik niet lekker, maar deze wel. We zijn onze rugzakken weer gaan inpakken want morgenvroeg verkassen we naar Calangute dat in het noorden van Goa ligt. We zijn er wel een keer doorheen gereden toen we naar de saterday night market zijn geweest. Het zal nog toeristischer zijn dan hier. We zullen wel zien, even nog een paar dagen op een andere plek. De taxi hebben we al geregeld. Van Helma het bericht gehad dat dikkie dik weer thuis is en weer languit ligt, ze kan even bijslapen! Helma heeft ook geregeld dat Hugo zaterdag achter de computer kruipt om kaartjes zien te bemachtigen voor Werchter classic. Wij zullen zeker gaan duimen zo rond 1430 in de middag want dan begint de voorverkoop. Het restaurant waar we vanavond hebben gegeten ging eerder dicht vanwege het feestje. Nou wij zijn er klaar voor laat die Hindoes maar komen wij zitten lekker op ons balkonnetje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pololem

Vrijwilligerswerk India 2014

Geen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

19 maart

18 Maart 2014

18 maart

17 Maart 2014

17 maart

16 Maart 2014

16 maart

15 Maart 2014

15 maart
Colina

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 46
Totaal aantal bezoekers 5041

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 Maart 2014

Vrijwilligerswerk India 2014

Landen bezocht: