12 maart - Reisverslag uit Pololem, India van Colina - WaarBenJij.nu 12 maart - Reisverslag uit Pololem, India van Colina - WaarBenJij.nu

12 maart

Door: Colina

Blijf op de hoogte en volg Colina

12 Maart 2014 | India, Pololem

Ik heb wel oké geslapen om 3 uur nog wel even buiten gezeten om een peuk te roken maar daarna kon ik de slaap weer te pakken krijgen. Ik word hier ook niet moe, we rusten wel steeds uit op het strand met op een bed liggen onder het parasolletje! Voor ons balkon is iedere morgen de tussenleverancier bezig de melk, eieren en brood te verspreiden over de zaken. Op zijn scooter voorop achterop en onder het zit gedeelte worden de zakken met melk gedaan. Zo gaat hij een paar keer op en neer. De buffels worden dor een man naar een plek gebracht Joost mag weten waar! 1 iemand van het hotel staat steeds voor bij de poort en praat met de overbuurman. Ik sta op het balkon even de mail te checken en dat is mijn ochtend ritueel voordat Jacob wakker wordt. Die is trouwens volgens eigen zeggen genezen verklaard want zijn temp was vanmorgen 36.8 zonder para, Zo hoort het te wezen nu kan de vakantie echt beginnen, we zijn nu al een week onderweg en daar ging hij ook wel van uit. Aan de overkant van de straat hoorde ik de vrouw weer op de trommel slaan en haar zoontje zal er wel weer bijgelopen hebben de huizen af voor wat geld. Ik had gehoopt dat ze in het zicht waren geweest maar helaas het klinkt misschien ook dichter bij dan het in werkelijkheid is. Ik kreeg honger dus op naar het ontbijt. 1 Van de honden had ik vanmorgen al gezien en bijna zat er eentje onder een auto voor het hotel! We hadden trouwens nog een mail van Ellen en we kregen een knuf van die dikke. Ze heeft het heel goed gedaan en Ellen schreef dat ze die rare dikke wel even zal missen We blijven aan onze vaste recept houden qua ontbijt het is zo genieten. Jacob zegt even geen yoghurt te willen dat heeft hij ook genoeg gehad bij de familie. Dat klopt maar die was ook erg lekker alleen geen muesli en fruit. Terug in het hotel even gekeken naar vaccinaties voor TBC die bestaat dus wel dat wisten wij niet. Die krijg je alleen als je langer dan 3 maanden weg gaat en onder bepaalde omstandigheden reist of werkt. Dat wisten we niet maar My vertelde dat ze die wel gehad had. Je kunt hem ook maar 1 keer in je leven krijgen. Onze strandspullen opgehaald en weer lekker gaan liggen en lezen en kijken. Jacob ging gelijk het water in want het was warm. Het is bewolkt en benauwd dus een kleine afkoeling kwam wel van pas. Op het strand was het even carnaval een drietal verklede mannen met een hoop schmink en kleren aan die op een heilige moesten lijken liepen er rond om bij vooral toeristen geld te vragen. Het leuke wat ik eraan vond is dat de honden ook hier op reageerden door flink te keer te gaan. Ze zijn dus ook niet gewenst. De honden hebben hier hun eigen terrein. In de middag loopt er altijd een stel met drie eigen rashonden langs het strand en de lokale honden gaan dan flink te keer maar ze komen niet bij elkaar die rashonden doen gewoon hun ding en lopen lekker door het water. We houden het niet meer zo lang vol op het strand dan vroeger en zijn maar weer terug gegaan. In het hotel heb ik de badkleding uitgewassen de zwembroek van Jacob gemaakt en de schoenen schoon gemaakt gewoon onder de kraan en ook de binnen kant want het zand wat er van 4 weken inzit kreeg ik er niet goed uit. De schoenen hebben gewoon nu een paar dagen om te drogen. Daarna kreeg ik het een beetje te pakken de spanning van de laatste dagen kwam er uit. Bij mij werkt het in mijn hoofd maar daarna reageer ik er lichamelijk vaak nog op. Ik kreeg wat druk op de borst, spanningen en ben op bed gaan liggen tv kijken. Ik heb het wel tegen Jacob gezegd en tijdens het douchen even een huilbui en toen ging het weer. Het luchtte op en dat moest er ook nog even uit. Ik ben soms een rare maar zo werkt het eenmaal bij mij. Eerst een cappuccino en via de winkels naar het strand om te eten. We hadden van de week wel een tent gezien waar het druk was dus maar eens proberen. Nou, nou het was me toch lekker. En een ober met een overhemd aan, een echte servet, mes lepel en vork, tandenstokers naderhand, het enige wat nog miste was een koekje bij de koffie. Jacob vroeg om een cappucinno en wat gebeurd de stroom viel uit op heel het strand, dat had je niet moeten doen. Ik kreeg mijn thee en later vroegen ze aan Jacob of gewone koffie ook goed was. Maar geluk voor hem de stroom ging er weer op dus hij kreeg zijn bakje alsnog. We hebben echt heerlijk gegeten maar zo duur ook nog niet gehad het was 9 euro en dat is best veel voor hier. Morgen maar weer dacht ik! Terug in het hotel even de mail bekeken en ja hoor Helma krijgt het zaterdag nog druk. Voorverkoop Pinkpop met de Stones en ze komen ook op Werchter classic. Haar dus gelijk gemaild en even snel gebeld dat ze aan de slag moet voor zaterdag want twee tegelijk dat lukt haar niet! Het koste trouwens niets dus ik bel haar zaterdag middag/avond nog wel een keer of het gelukt is! De was nog even ingeleverd en dan is het niet meer nodig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pololem

Vrijwilligerswerk India 2014

Geen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

19 maart

18 Maart 2014

18 maart

17 Maart 2014

17 maart

16 Maart 2014

16 maart

15 Maart 2014

15 maart
Colina

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 5066

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 Maart 2014

Vrijwilligerswerk India 2014

Landen bezocht: