11 maart - Reisverslag uit Pololem, India van Colina - WaarBenJij.nu 11 maart - Reisverslag uit Pololem, India van Colina - WaarBenJij.nu

11 maart

Door: Colina

Blijf op de hoogte en volg Colina

11 Maart 2014 | India, Pololem

Zo ik heb een betere nacht gehad dan gisteren en mijn schatje heeft rustig naast mij gelegen. Hij slaapt wel goed en veel maar dat is ook goed. Hij vertelde mij vanmorgen dat hij een betere nacht heeft gehad. Hij was de nacht ervoor flink aan het ijlen geweest. Hij heeft nachtmerries gehad ala lariampillen. Hij werd dan wakker en moest weer even tot zinnen komen. Hij heeft mij dat niet verteld om mij nog meer ongerust te maken. Ik was vanmorgen al om 6 uur wakker de hanen waren al druk in de weer. Ik heb op het hoekje van het balkon Helma gemaild want dan sta je wat dichter bij de server. Het internetverkeer is in de vroege ochtend ook niet veel dus dat scheelt. Ik ben nog even in bed gaan liggen maar heb niet meer kunnen slapen. Jacob was weer rond half 8 wakker. Zijn temp was 37,9 dus netjes, het had voor mij iets minder gemogen. Hij voelde zich oké maar nu voelt hij zich wat verkouden en zijn lichaam is een beetje lamlendig, toch de griep? Ach we denken dat hij binnen een week wel opgeknapt is dus hij heeft tot vrijdag zullen we maar zeggen. Ik kon de muesli curd fruit and honey, no banana en Jacob de kaasomelet niet weerstaan. Ach ik krijg er toch bananen bij en Jacob kreeg tomaat erbij door zijn omelet maar het smaakte weer voortreffelijk. Even terug naar het hotel spullen pakken en we zijn eerst een stukje gaan wandelen. Op het einde van de baai hebben je nog wat hutten staan en ik was altijd benieuwd hoe en wat er aan de achterkant zit. Het is een rots waar je niet omheen kunt dus via via aan de andere kant uitgekomen. Daar was ook een baai waar de vissersschepen lagen en de mensen wonen. Dat is trouwens het mooie aan Palolem dat tussen de hutjes en guesthouses de mensen nog gewoon wonen. Laten we hopen dat het hier zo blijft. Jacob vond de wandeling ook even lekker. Daarna een plekje op het strand gaan zoeken. We hebben daar tot ik denk 2.30 gelegen. Nu had ik het echt gehad en we zijn een lassi gaan drinken met een croissant. Daarna terug naar het hotel en het plan was dat we nog even gingen lopen alleen kon ik het nu niet meer opbrengen. De temp van Jacob was weer 38,2 maar we hebben ook wat langer op het strand gelegen. Jacob lekker voor de tv en ik heb nog wat gelezen. De douche is toch wel heerlijk, we hebben ook het idee dat we nu schoner zijn. In Sikar gebruikten we water uit een put om ons mee te douchen en de douches werden niet schoon gemaakt. De emmers die we gebruikten werden ook voor de was gebruikt dus niet altijd even schoon! Het is trouwens wel weer lekker, ik kan hier weer gewoon half naakt rondlopen zullen we maar zeggen, handje vast houden, samen douchen wat we dus de eerste 4 weken niet hebben kunnen doen. Ik kan hier ook alleen op stap wat daar niet kon er moest altijd iemand mee! Wat een verademing! Oh ja dat ben ik nog vergeten nu het Holi eraan zit te komen draaien ze de periode ervoor steeds een bepaald liedje dat doen ze elk jaar. En op het strand natuurlijk genoeg honden en zoals wat we vorig jaar al zagen is dat die honden reageren op Indiase mensen en niet op toeristen. Ja de honden worden door Indiase mensen vaak weggejaagd met stenen en zand daar zal het wel aan liggen. Ik had vanmorgen Yindee ook naast me liggen en natuurlijk zoals Yindee is ligt ze toch echt niet in de weg! Het was trouwens veel warmer dan gisteren maar er stond wel een lekker windje. Vanavond hebben we bij een Thai gegeten en dat was me toch lekker en heel erg pittig dus weer even een nader smaak. Via de winkels terug gelopen en dat was het weer voor vandaag. De verslagen worden korter omdat we hier niet zoveel meemaken dan alleen maar luieren en de toerist uithangen. Alles wordt weer voor ons gedaan, bedje wordt opgemaakt, kamer schoon gemaakt, ook wel weer even lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pololem

Vrijwilligerswerk India 2014

Geen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

19 maart

18 Maart 2014

18 maart

17 Maart 2014

17 maart

16 Maart 2014

16 maart

15 Maart 2014

15 maart
Colina

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 5072

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 Maart 2014

Vrijwilligerswerk India 2014

Landen bezocht: