10 maart - Reisverslag uit Pololem, India van Colina - WaarBenJij.nu 10 maart - Reisverslag uit Pololem, India van Colina - WaarBenJij.nu

10 maart

Door: Colina

Blijf op de hoogte en volg Colina

10 Maart 2014 | India, Pololem

Ik heb een klote nacht gehad om 4 uur ben ik pas in slaap gevallen. Jacob heeft goed geslapen maar die dreef zijn bed uit. Boven op zijn borst lag gewoon een plasje met vocht. Hij had het laken al van het bed geschoven en toen hij wakker werd heb ik zijn bed maar weer even op gemaakt Hij lag daarna weer lekker te snurken. Ik heb mijn kop gewoon gek zitten maken en er spookte van alles door mee heen. Niet goed maar je maakt je wel steeds zorgen. Jacob zegt dan altijd Michels Michels tegen mij. Hij kan het vaak voor mij relativeren op zo’n moment. Vanmiddag zei hij tegen mij dat we wel weten dat het niets ernstigs is maar ja als het om je eigen mannetje gaat is dat wat anders. Ik heb vannacht de deur opengezet op het balkon en daar kwam een klein briesje van weg en ik ben toen met het hoofd naar de deur gaan liggen. De fototoestellen en laptop in de rugzak gedaan en ik dacht als er toch iemand op de kamer komt dan merk ik het wel. Jacob zei vanavond tegen mij dat ik dat toch niet meer moet doen. Ik had ook nog het idee om de matras buiten te leggen en daar te gaan slapen Het is toch wat, rond 7.15 was ik weer wakker en ben buiten gaan zitten. Jacob kwam na een half uurtje. Hij heeft getempt na het douchen en toen was de temp 38,4. Hij gaf aan dat het nog niet zo laag was geweest en het zweten van vannacht is goed geweest. Je weet het maar nooit dus vanmorgen toch maar besloten de sos alarmcentrale te bellen. Je kunt dan om een medisch advies vragen aan een dokter. Het was volgens ons half 5 in de nacht en je krijgt een arts aan de lijn. De arts legde uit dat als de temp tussen de 38 en 39 graden blijft het wel goed is. Komt hij weer boven de 39 dan moet Jacob een dokter gaan opzoeken. Het vervelende vond zij ook dat hij zich verder wel goed voelt en er dus geen aanwijsbare klachten zijn. Als hij naar een dokter zal gaan dan zal er bloed en urine onderzocht moeten worden. Ze vroeg Jacob wel hoe zijn eetpatroon en ontlasting was en of hij wel voldoende dronk maar daar is niets mee aan de hand. Hij heeft aan haar gevraagd waar hij het beste een dokter of ziekenhuis kan raadplegen en dat is dus in Panaji daar hebben ze mensen al vaker naar toegestuurd of hebben daar gelegen. Het is dus maar weer afwachten. Jacob zei wel dat hij vandaag eens geen para wil innemen omdat hij wil weten hoe het dan gaat, ja oké maar boven de 39 graden naar een dokter. Hierna zijn we naar de Nepalees gelopen voor ons ontbijt heerlijk muesli met fruit yoghurt en honing voor mij en Jacob een kaas omelet met bruin brood. Die Nepalesen weten wat een mens lekker vindt. De cappuccino smaakt hier ook heerlijk zelf gemaakt met kaneel erdoor. Ik heb er ook maar een genomen. 1 Van de jongens herkende ons nog van vorige jaren en heette ons weer welkom back. Ach ja klanten winnen voor een paar dagen, gelijk hebben ze en we komen toch wel terug. Op een gegeven moment kwam er nog een kleine jongen langs met een beschilderd gezicht met een tempel voor op zijn buik langs. Moeder en twee kleine kinderen sloegen op de trommel en ze kregen dan wat. De net kaste is hier dus ook aanwezig. Weer terug naar het hotel dat nu aan de andere kant ligt dan waar we vorig jaar zaten. De naam van dat pension is ook veranderd dus we gaan ervan uit dat die oude man uit Duitsland het verkocht heeft. Hij was ook al dik in de 70 en in de wintermaanden was hij dan hier. Jacob wilde wel even naar het strand en ik laat de keus helemaal aan hem over. Voordat we weg gingen werd het mij even teveel en heb even een potje zitten janken. Dat luchtte wel eventjes op maar die kop van mij bleef niet stil staan. Op het strand bedjes opgezocht en flink gaan drinken om het vocht bij te vullen, Daar lig je dan en ik merk dat ik er niet van kan genieten ik lig ook niet rustig, steeds vragen aan Jacob of het wel gaat en zo. Ik zat ook al te denken om de vliegreis terug te upgraden als hij nog steeds zo is. In de nacht vliegen en je bent niet 100% dat is niet lekker. Toen ik dat tegen Jacob zei was zijn reactie waar ben je toch steeds bezig ik maak mij niet zo druk of maak me zorgen! Ja makkelijker gezegd dan gedaan denk ik maar. Het is gelukkig niet zo warm dan vorig jaar en we hadden een klein beetje afkoeling in de zee. Jacob heeft lekker onder de parasol gelegen en gelezen en was toch nog verbrand hij had zich niet ingesmeerd. We zijn even gaan lunchen en Jacob is toen terug gegaan naar het hotel om rust te nemen en ik ben via het strand boodschappen gaan doen. 3 flessen water en 4 flesjes limonade, rugzak mee en nog even wat rond gekeken. Ik merkte dat ik dat wel even lekker vond die wandeling. Voor Jacob was het niet goed geweest. Ik heb een weg tussen door genomen en op de terugweg even de weg kwijt maar dan zie je wel weer wat herkenning. Bij het hotel aangekomen zat Jacob bij de receptie en was bezig het verslag en foto’s te plaatsen op wbjn. Ik heb nog gechat met Daphne en Helma en Mil een mail gestuurd. Jacob ging weer naar boven om onder de ventilator te gaan liggen even een cooldown zoals we het noemen. Om 17 uur weer getempt en joepie het was nu 37,8 dat heeft hij nog niet gehad. Hij heeft voor alle zekerheid wel even een para ingenomen voor de avond. Een lekkere douche genomen en zowaar we hebben warm water maar sluiten wel even met een koude straal af dat is wel zo lekker. Toen ik mij vanmorgen afdroogde was de handdoek gewoon bruin woestijnzand uit Rathjastan. Jacob had er geen last van maar die was ook eerder gestopt met werken. We hebben ook tv en Jacob heeft ook even lekker naar de herhaling van het Engels voetbal gekeken van afgelopen weekend, wel lekker dus. We hebben een ommetje gemaakt via de shops en een korte stop voor een bakkie en via het strand bij de Nepalees beland. Gisteravond was het erg warm op het strand toen we daar aten. Nu iets van het strand af viel het reuze mee met de warmte dus dat is prettiger. Bij terugkomst de thermometer in de kont en Jacob zei nog die heb ik er nog nooit zo vaak in gehad ik kan er wel aambeien van krijgen en weer een hoera hij was nu gezakt naar 37,5 en dat met maar 1 para voor vandaag. Jacob wil er voor de nacht nog 1 innemen en morgen overdag weer gewoon niet en maar zien. Wat rust toch weer goed doet. We zitten nu lekker op ons balkon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pololem

Vrijwilligerswerk India 2014

Geen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

19 maart

18 Maart 2014

18 maart

17 Maart 2014

17 maart

16 Maart 2014

16 maart

15 Maart 2014

15 maart
Colina

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 5071

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 Maart 2014

Vrijwilligerswerk India 2014

Landen bezocht: