09 maart - Reisverslag uit Pololem, India van Colina - WaarBenJij.nu 09 maart - Reisverslag uit Pololem, India van Colina - WaarBenJij.nu

09 maart

Door: Colina

Blijf op de hoogte en volg Colina

09 Maart 2014 | India, Pololem

Jacob was iets voor de wekker aan we hadden hem om 4 uur gezet. Ik was om 3.30 nog naar de wc geweest en had toen al de knop omgezet voor warm water. Jacob vertelde dat hij goed had liggen zweten vannacht dat is wel goed. Hij voelde zich redelijk en had veel zin om weg te gaan naar Goa, nou ik ook! Wij zaten netjes om 4.45 beneden, natuurlijk de jongens wakker maken die nachtdienst hadden. Ram Singh kwam 15 minuten te laat ja hoor India tijd. Het ritje naar het vliegveld was maar heel kort en we hebben even afscheid van elkaar genomen. Ram Singh liep gelijk door naar beneden om een nieuwe vrijwilliger weer op te halen. Wij waren een uur te vroeg maar we konden al inchecken. Ik heb de rugzakken maar even in de flight bag gedaan en Jacob kon rustig gaan zitten. Denk je om je rug zei hij nog natuurlijk, hij zei ik kan ze ook wel even optillen. Ach alles doen om mijn schatje wat te ontzien. Lever je de bagage in en wat blijkt mag je maar 15 kilo pp meenemen. Nou dan betalen we wel bij. Zo regelen ze het om de prijs wat op te hogen. Afgelopen jaren was het altijd 20 kilo. Jacob bij de balie laten staan en ik ga wel betalen, moesten we verdomme 30 euro bij betalen en daarna met een bevestiging van betaling krijg je de instapkaarten. We zijn maar door de douane gegaan voordat het drukker gaat worden. Jacob had verschillende lege aanstekers in zijn tas zitten en heeft er eentje moeten inleveren. Ik had nergens last van. Toen Jacob een stukje verder op zijn geld buidel weer omdeed en ik zijn tas even controleerde zag ik dat hij nog geen stempel had, dus maar even terug want anders heb je straks een probleem. Een stukje verder en wat zie ik een cafe coffee day. Oh een paar uur eerder onze beloning waar we zo naar uitgekeken hebben, en wat was het lekker. Natuurlijk vooraf even een peuk gerookt boven. Jacob is blijven zitten en ik heb wat drinken opgehaald want hij moet natuurlijk goed blijven drinken. Opvallend is dat we het gewoon mee mochten nemen. Ik heb nog even wat rond gekeken en winkels en Jacob een seintje gegeven dat we nog even konden gaan roken. Daarna zijn we rustig naar de gate gelopen. Zagen we verdomme ook nog een Starbucks, het moet niet gekker worden. Ik merkte dat ik rustiger was dan normaal en dat ik nu alles goed in de gaten aan het houden ben. Normaal is het vaak zo dat ik wat paniekerig kan zijn en Jacob neemt dan het voortouw. Ik had nu het gevoel dat ik dat moest doen. Later aan Jacob gevraagd of hij vond dat ik rustig was en dat was hem ook al opgevallen. Ik kan het dus ook wel loslaten! Voor het instappen werden wij er allebei nog uitgehaald en werd onze handbagage gecontroleerd. Bij mij vonden ze natuurlijk niets maar bij Jacob nog een pakje lucifers. Ook werd hij nog een keer gescand. Jeetje zo erg hebben we het nog nooit gehad in India en waarom worden wij eruit gepikt? Nou waarom denk eens na Colina! Voordat we vertrokken vond Jacob het warm worden dat klopte wel en hij zweette er flink op los. Hem een zakdoekje gegeven zodat hij zijn gezicht kon afvegen. Een steward keek al steeds naar Jacob. Ik zei later tegen Jacob dat drugskoeriers ook vaak zweten dus pas maar op. Later ging het wel weer en hebben we een heerlijk zuid Indiaas ontbijt genomen. De idly smaakte perfect. We kregen een koekje erbij met appel erin en Jacob rook er even aan hoe lekker het was. We hebben het nog nooit zo erg gehad met betrekking tot het eten! Ik heb niet meer geslapen. Vanaf de luchthaven in Delhi vlieg je niet meer over de sloppenwijken heen zoals 25 jaar geleden. In Mumbai is het nog steeds zo. Volgens ons is de luchthaven in Mumbai nu vernieuwd. Vorig jaar waren ze nog aan het bouwen en wij hebben hem nog niet zo netjes meegemaakt. Het was natuurlijk even zoeken naar de transfer maar toen we hem hadden oké en weer een cappuccino. Nou is het wel genoeg voor vandaag vind ik. We moesten wel weer door de security. Jacob werd er weer uitgepikt met zijn tas. Er werd weer een lege aansteker uitgehaald en alle bedrading die we altijd in onze handbagage zat heeft Jacob er wat demonstratiever uitgehaald voor ze. De boeken had hij er in laten zitten maar de planet van Goa werd er uit gehaald en hij ging hem even doorbladeren. Jacob vroeg aan hem is it not allowed, hij reageerde met nice! Nou moet het niet gekker worden. Het water wat hij nog had, 4 flesjes daar mocht hij er maar 1 van meenemen. Hij heeft er maar 1 aan mij gegeven. Bij mij was het allemaal geen probleem. Het was wel voor het eerst dat ik meemaakte dat bij de security de pieper afging bij mijn buikpiercing. Die heb dus maar even aan de dame laten zien, no problem en ik kon gewoon verder. Ze moesten Jacob echt hebben vandaag. We waren blij dat we al een cappuccino hadden gedronken want die we zagen zag er minder uit dan waar we hadden gezeten. Dan maar wat peukjes en hup de volgende vlucht. Jacob had een Indiër tegenover zich zitten die tijdens het opstijgen zijn stoel al naar achteren gooide, Jacob heeft hem maar even terug gedrukt met zijn knieën. Na 1 uurtje waren we in Goa. En ja hoor hier ook een nieuwe luchthaven, niet dat wij dat nodig vonden (dacht het wel). Hij bleek pas 4 dagen open te zijn. Even wachten op de bagage en een taxi regelen naar Palolem. De taxi chauffeur had de vaart er flink inzitten. Ik dacht op een gegeven moment dat hij wat indutte dus hem even aangeraakt maar hij ontkende het! We wisten welke afslag we moesten hebben en toen zag hij het Palolem guest house. Ik had een andere in gedachte dus binnen maar even gevraagd en ja hoor deze was het. Ik dacht dat hij dichter bij het strand lag. We zijn vorig jaar hier ook wezen kijken maar vonden de kamer toen te donker. We hadden nu een andere kamer en die zag er goed uit en een mooie badkamer dan hoef ik s’nachts niet meer zover te lopen. Het is wel koeler op de kamer dan waar we eerst gezeten hebben en dat moeten we nu helemaal niet hebben nu Jacob niet 100% is. Wat uitgepakt en Jacob heeft even op bed liggen rusten. De temp is nu 38,3 dus dat is weer wat beter. Ik vraag geregeld hoe het gaat en ook wat hij wil doen. Het enigste wat echt nodig is is drinken ophalen want dat hebben we niet meer. Wat rondgelopen en via het strand terug. Daar even lekker bij een tentje gezeten en Jacob vond het wel lekker, we hebben de afgelopen 4 weken nog doorgenomen en vooral het slaan van de kinderen in het begin. We staan er nog steeds verstelt van dat de Zweden er niets van gezegd hebben want het had al drie weken geduurd!
Vanavond aan het strand gegeten, op tijd want ik had honger en stond te tollen op mijn benen van de slaap. Daarna wilde ik wel een warme melk dus dan ga je naar café cofee day. Vragen nee dat kan niet. Toen vroeg Jacob om een café latte maar dan zonder de café en dat kon wel. Typisch India ze kunnen niet zelf nadenken zoals op school het moet ze voorgekauwd worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pololem

Vrijwilligerswerk India 2014

Geen

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

19 maart

18 Maart 2014

18 maart

17 Maart 2014

17 maart

16 Maart 2014

16 maart

15 Maart 2014

15 maart
Colina

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 5055

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 Maart 2014

Vrijwilligerswerk India 2014

Landen bezocht: